utorak, 25. prosinca 2012.

Advent u Grazu


Ovogodišnji Advent u Grazu nudi brojne božićne sajmove, koji se odvijaju na nekoliko trgova i mjesta u gradu, a možete uživati i u jaslicama od leda, božićnom vlakiću, tradicionalnim jelima...



 Zagreb se ove godine doista potrudio i priredio nam lijep božićni ugođaj u gradu. No, Austrija je stari “maher” kada treba stvoriti božićni ugođaj na ulicama. Pa sam se tako i ja ovaj vikend uputila u Graz doživjeti austrijsku božićnu čaroliju. :)



Božićni štandovi
Kao i Beč, Graz je poznat po tome da se božićni sajmovi i sam advent odvijaju na nekoliko trgova i mjesta u gradu, a najveći i najpoznatiji je onaj na glavnom trgu, Hauptplatzu.
Na božićnim štandovima možete kupiti tradicionalna jela i pića (kuhano vino košta 3 - 3, 50 eura, kako na kojem štandu, a slične su cijene i punča, koji se vrlo dobro prodaje :D), ručno rađene ukrase i figure pa čak i nakit.




Što vidjeti?
Kada krenete glavnom ulicom prema Hauptplatzu, svratite do dvorišta Landhausa jer ćete tamo vidjeti prekrasnu skulpturu jaslica, koje su napravljene od čak 50 tona leda! Ledena skulptura djelo je poznatog umjetnika Gerta J. Hödla te je već postala klasik došašća u Grazu. 



Kada se konačno došetate do glavnog trga, tamo možete vidjeti golemo božićno drvce, koje je osvijetljeno s 25000 lampica. Da ste došli prije prve adventske nedjelje u Graz, prisustvovali biste svečanom paljenju lampica na drvcu…Tako da znate za iduću godinu! ;)


Također, na pročelju Gradske vijećnice od 1. prosinca svaki dan u predvečerje svijetli divovski adventski kalendar, koji je još jedna atrakcija za turiste, ali i domaćine.



Kako biste stigli pogledati sve božićne sajmove po Starome gradu, Graz vam nudi vožnju božićnim vlakićem, koji kreće s Hauptplatza. Cijena vlakića je 1,50 euro za odrasle, a 1 euro za djecu.


Beč vs. Graz
Kako sam prije dva tjedna posjetila i advent u Beču, moram reći da mi je ovaj u Grazu, iako manji, puno ljepši i topliji. Svakako se isplati probati austrijske kobasice s njihovim posebnim žemljicama. I za razliku od Beča, gdje na svakom uglu izvire po jedan McDonalds, u Grazu ih jedva pronađete (barem ja nisam uspjela odmah). Također, ne morate se brinuti kako ćete se sporazumjeti na njemačkom jer se u Grazu osjećate kao da ste doma. Na svakom koraku možete čuti hrvatski, bosanski, slovenski… A u njihovom shopping centru Seiersbergu čak možete i preko razglasa čuti kako govore na hrvatskom. :D



Sve u svemu, Graz se isplati posjetiti. Brojne putničke agencije nude jednodnevne izlete za 100 kuna, što uopće nije velik iznos, a vidjet ćete i doživjeti puno. ;)

7 komentara:

Maya on 26. prosinca 2012. u 17:46 kaže...

Htjela sam u Graz kad je bio sv. Nikola, al nažalost nisam uspjela.. kažu da je i na taj dan jako lijepo! :) Super si ti to nama dočarala..fotke su lijepe isto! :)

Anonimno kaže...

Predivan mi je Graz! Slažem se da je grad odlično okićen za advent. :) Atmosfera je, baš kako si i napisala, nekako domaća. Osjećate se veoma ugodno.
No, osim u božićno vrijeme, Graz se isplati posjetiti i kroz ostatak godine. Imaju odlične muzeje, stare spomenike i predivne građevine. Mene se najviše dojmio Kunsthaus (muzej umjetnosti) koji uvijek donosi odlične izložbe te u potpunosti iskače od tamošnje arhitekture jer izgleda kao neki izvanzemaljski objekt, a nazivaju ga i Friendly Alien.
www.museum-joanneum.at/en/kunsthaus

Anonimno kaže...

Napišem ja tako cijeli komentar i nešto se pošeremeti i ode ča... Uglavnom sam htio reći da stvarno želim posjetiti Graz, nakon ovog posta još i više. Nadam se kako ću sljedeće uspjeti u tome. A onda ću prokomentirat i dio s Bečem, tamo sam bio i stvarno je predivno... Očito je da austrijanci znaju što rade, a ako te zanima kako to radimo mi Hrvati pođi na moj blog i potraži skupa sa mnom Advent u Zagrebu :D

Anonimno kaže...

Ja sam trebala u Beč pa mi je na kraju i to propalo, ali zato predlažem da ove godine odemo ekipno barem na jedan dan, tih 1ookn je stvarno malo! :)

Unknown on 6. siječnja 2013. u 17:39 kaže...

divan je Beč, a vjerujem i Graz! svake godine planiram ići u jedan od ta dva i svake godine to neslavno završi. Što se tiće kalendara, imali smo i mi na Adventu u Zagrebu prošle godine sličnu stvarčicu kod Mimare, zaista je bilo predivno... Kada smo već kod komparacije, mislim da i mi u Zagrebu imamo puno toga za ponuditi, a ove godine mi se ovo fuliranje kod uspinjače čini jako zanimljivim. Svakako treba više projekata! A cijene su normalne za te gradove, ništa manje ne bih očekivala, mi u Zagrebu to kao da pokušavamo nadmašiti...Prošle godine kuhano vino sam našla za čak 8 kuna nedaleko od Trga, a ove godine ispod 12 kn ništa :(

Anonimno kaže...

Bila sam jako puno puta u Grazu i jako je lijep grad, ali najvažnija stvar kod nas žena je ta da ima iznimne šoping centre u kojima mogu biti danima. Zapravo to je glavni razlog zakaj ga obožavam :D

Unknown on 13. siječnja 2013. u 16:01 kaže...

Ni ja nisam posjetila Graz, još! Pročitala sam preko nekoliko puta što sve grad ima pokazati, vrijeme je da odemo, stvarno, tako da se slažem s Ines i pitam-kad? :D

Objavi komentar

 

DJ's online world Copyright © 2012